آرشيو بر اساس گروه بندي: داخليبازگشت
خوراك
نقشه راه تحول دیجیتال ایران

نقشه راه تحول دیجیتال ایران

در این خالصه اجرایی، ارکان جهتساز ایران دیجیتال شامل چشمانداز، آرمانها، اهداف، راهبردها، سیاستها و پروژهها معرفی شده است. این ارکان در سه الیه توانمندسازها، کاربردها و آثار مورد توجه قرار گرفته است. الیه توانمندسازهای ایران دیجیتال شامل شش سازه قانون، زیرساخت، امنیت، هویت، سواد، داده باز و الیه کاربردهای ایران دیجیتال شامل سه سازه جامعه دیجیتال، دولت دیجیتال و نیز کسبوکار دیجیتال میباشد. در الیه آثار ایران دیجیتال، 10 مسئله اساسی کالن کشور در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مد نظر قرار گرفته است.
بيشتر
موارد مستلزم تصمیمگیری و اقدام در حوزه آموزش دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي

موارد مستلزم تصمیمگیری و اقدام در حوزه آموزش دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي

با شیوع ویروس کرونا در جهان، به دلیل سرعت باالی انتقال آن با گذشت زمانی کوتاه، بسیاری از کشورها سیاست تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی و مؤسسات آموزشی را در اولویت برنامههای مبارزه با شیوع بیماری قرار دادند. بنابر آمار دریافت شده از وبگاه یونسکو در 9 فروردین ماه 1399 ،165 کشور تعطیلی سراسری مؤسسات آموزشی را در دستور کار قرار دادهاند که این تعداد، آموزش بیش از 5/1 میلیارد فراگیر را که 1/87 %کل ثبتنام کنندگان جهانی برای تحصیل در همه مقاطع آموزشی شامل میشود را تحت تاثیر قرار داده است. شکل زیر از همان وبگاه، موقعیت کشورها را نشان میدهد
بيشتر
50 گنجینه‌‌ای که رایگان شده‌اند تا #در_خانه_بمانیم

50 گنجینه‌‌ای که رایگان شده‌اند تا #در_خانه_بمانیم

ضرورت این‌که برای قطع زنجیره انتقال کرونا #در_خانه_بمانیم موجب شده است بسیاری از گنجینه‌های منابع و خدمات نسبتا گران به شکل رایگان عرضهٔ آنلاین بشوند. این گنجینه‌ها موقتا رایگان شده‌اند و حتی بعضا می‌ارزد کمی وقت بگذاریم و قبل از پولی شدن مجددشان آن‌چه علاقه داریم و استفاده خواهیم کرد را دانلود کنیم. از میان آن‌چه قبلا پولی و اغلب گران بوده و اکنون رایگان شده و به چشمم آمده، این موارد به نظرم ارزشمندتر می‌آیند و پیشنهاد می‌کنم تا وقتی رایگانند دریابید
بيشتر
طراحی سامانه ملی آموزش‌ الکترونیک یک ضرورت است

طراحی سامانه ملی آموزش‌ الکترونیک یک ضرورت است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایط حال حاضر کشور این فرصت را ایجاد کرد که زیرساخت‌های آموزش مجازی را تقویت کنیم؛ با این حال طراحی سامانه جامع ملی آموزش‌های الکترونیک یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.
بيشتر
معاون آموزشی وزیر علوم:  بیش از 90 درصد دروس نظری، به صورت الکترونیکی در دانشگاه ها ارائه شد

معاون آموزشی وزیر علوم: بیش از 90 درصد دروس نظری، به صورت الکترونیکی در دانشگاه ها ارائه شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اگر دانشگاهی توانست با رعایت تمامی شرایط لازم، کلاس حضوری دکتری را برگزار کند، می‌تواند برای این دانشجویان کلاس حضوری برگزارکند، ولی اصلاً اجباری نیست. وی همچنین بیان کرد: درخصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان نیز دستورالعملی به دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد تا بر اساس آن امتحانات دانشجویان برگزار شود.
بيشتر
صفحه 1 از 2 ابتداقبلی [1]2 انتها